Hoe werkt het?

Vooraf aan het eerste gesprek
Nadat je je hebt aangemeld, via de site, mail of App, bel ik je om af te stemmen en maken we (als dat past) een eerste afspraak. We vragen je dan vooraf aan het eerste gesprek het Formulier in te vullenm om het volgende te beschrijven:
– je hulpvraag
– wat je graag wil bereiken
-wat dingen van jezelf en je leven

Door dit te doen is de therapie eigenlijk al begonnen.
Als je dat moeilijk vindt moedig ik je aan dit kort en bondig te houden.

Bij dit Formulier is de Behandel Overeenkomst gevoegd zodat je weet wat we van elkaar mogen verwachten.

Eerste gesprek
Tijdens het eerste gesprek maken we natuurlijk eerst kennis met elkaar. Daarna is meestal mijn eerste vraag iets in de trant van “waar loop je tegenaan waarvoor je hier bent?”
Vanaf dat moment zijn we al met elkaar aan de slag. Je zal merken dat ik de dingen die ik hoor en zie samenvat en terug vertel waardoor er vaak zomaar nieuw licht gaat schijnen op je situatie. In de meeste gevallen is na het eerste gesprek al duidelijk wat er (globaal) aan de hand is. Dit is dan het uitgangspunt voor het vervolg. Dit is ook een moment waarop je besluit of je een vervolgafspraak wil maken.
Voor het eerste gesprek reserveer ik 90 minuten, je betaald dan voor 60 min omdat ik het belangrijk vindt dat we voldoende tijd hebben.

Van elk gesprek maak ik een korte samenvatting. Dit kan je lezen in het portaal waar je de inloggegevens van ontvangt, of we sturen je dat per mail toe.

Vervolg
Om de vijf gesprekken nemen we wat tijd om stil te staan bij hoe het proces verloopt en stellen we dit in samenspraak met bij.

Afsluiting
Het proces sluiten we af door een (kort) moment te nemen om terug te kijken en afscheid te nemen.

Betaling
Je betaald na afloop van elk gesprek met PIN. Sommige mensen vinden het prettiger om de nota later te betalen. Dat kan, voor die administratiekosten brengen we €7,50 euro in rekening.

Wat kost het?

Aanmelden kan middels volgende link: Online aanmelding

Na aanmelding vragen ik je het volgende Formulier in te vullen.

Neem direct contact met ons op!

Hoe werkt het?

Je meld je aan via het formulier hieronder.
Daarna nemen we zo snel mogelijk (binnen een werkdag) telefonisch contact met je op.
Heb je vragen? Bel, mail of App ons gerust! 

11 + 10 =

Ervaringen van cliënten

Relatie Retraite:
de ervaring van Sjors en Lieve  2021
(4 weken na de retraite)

Lieve: We waren elkaar kwijt geraakt in de afgelopen jaren. En omdat we zo verschillend zijn ging het in de opvoeding van onze kinderen ook helemaal niet goed. Door de gesprekken ben ik me bewust geworden van mijn behoeftes: “ik sta altijd AAN”. Sjors stond inmiddels meestal op “UIT”, hoe langer het duurde hoe groter mijn gemis voelde hetgeen ik omzette in frustratie. Daardoor ging ik Sjors op druk zetten. Ik ben zo blij dat ik dit nu helder heb en heb geleerd hoe we kunnen samenwerken. Ik voelde me zo begrepen door Theo en Elly. Maar het mooiste was dat Sjors me nu begrijpt. We zijn heel erg geholpen om elkaar te bereiken.

Sjors: ik voelde me zo uitgeput in de relatie, ik deed mijn beste maar het lukte maar niet Lieve te bereiken. Ik ging me terug trekken, voelde me boos en machteloos. Ik heb geleerd om elke dag even echt contact met Lieve te maken. Zij reageert er zo positief op. In de retraite heb ik geleerd hoe ik dat kan doen. Dat is best nieuw en ook eng en kwetsbaar, eigenlijk helemaal nieuw.
Ik ben heel blij dat we deze retraite hebben gedaan.  Aanrader!!

Lees meer….

Hoe werkt het?

Je meld je aan via het formulier hieronder.
Daarna nemen we zo snel mogelijk (binnen een werkdag) telefonisch contact met je op.
Heb je vragen? Bel, mail of App ons gerust!

 

Contact

Stevensweg 83
3319 AJ Dordrecht

06-38008055
praktijk@praktijkherstel.nl

KvK: 24453160

Rek. nr.: NL34 RABO 03953 98 991
t.n.v. Praktijk Herstel

8 + 1 =